اگر یک مهاجر مورد تایید هستید چگونه در کانادا اقامت کنید

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    به وبلاگ من خوش آمدید

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 75
    کل نظرات کل نظرات : 6
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز :
    بازدید دیروز بازدید دیروز :
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 0
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته :
    بازدید ماه بازدید ماه :
    بازدید سال بازدید سال :
    بازدید کلی بازدید کلی :

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.118.200.136
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تیتر ناب و آدرس titrnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

اگر یک مهاجر مورد تایید هستید چگونه در کانادا اقامت کنید

اگر یک مهاجر مورد تایید هستید چگونه در کانادا اقامت کنید

آنچه که باید در خصوص تبدیل کردن کانادا به خانه خود بدانید.
 
پس از 15 ماه انتظار به دلیل بسته بودن مرزها به دنبال شیوع همه گیری کووید 19، همه دارندگان تاییده اقامت دائم (COPR) معتبر اکنون می‌توانند فرآیند تبدیل کردن کانادا به خانه خود را تکمیل کنند.
در حالی که جهان از زمان شروع همه گیری در اوایل سال 2020 تاکنون راه زیادی را طی کرده است، کانادا همچنان چندین مقررات مربوط به مهاجرت در زمان شیوع کووید 19 را حفظ کرده است که افراد تازه وارد باید از آن‌ها مطلع باشند؛ همانند اثبات آزماش کووید برای همه مسافران 5 سال به بالا. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا اقامت کانادایی خود را نهایی کنید.
 

نکات پیش از ورود برای عدم ایجاد وقفه در انتقال

مرزهای کانادا باز شدند و اگر شما به طور کامل واکسینه شدید، ممکن است دیگر نیاز نباشد که به مدت 14 روز به قرنطینه بروید. اگر پیش از خروج از کشور مبداء خود دارای علائم کووید 19 هستید، می‌توانید زمان ورود خود به کانادا را تغییر دهید تا با مشکلی مواجه نشوید.
همچنین اگر در مورد موضوعی سوال یا نگرانی دارید، می‌توانید با وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) و آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) مشورت کنید. حتماً مطمئن شوید که تاییدیه اقامت دائم (CORP) شما معتبر است و منقضی نشده باشد. IRCC منابع مفیدی برای بازگرداندن CORP شما دارد و می‌توانید پس از آن بار دیگر به کانادا بروید و سفر کنید.
 

مشخص کردن وضعیت مسکن

پیش از ورود به کانادا وضعیت زندگی خود را مشخص کنید، به خصوص اگر در شرایطی هستید که به مدت 14 روز نیاز به قرنطینه دارید. مالکان پیش از امضای قرارداد اجاره، نمره اعتباری شما را بررسی می‌کنند اما به عنوان یک کانادایی جدید ممکن است هیچ نمره نداشته باشید. برخی از مالکان و صاحب‌ خانه‌ها به طور استثنا نمره اعتباری کشور شما را نیز می‌پذیرند. همچنین ممکن است نیاز باشد که در هنگام سفر یک کپی از رزومه، رونوشت تحصیلی یا اثبات یک مدرک تحصیلی، گواهینامه رانندگی و شناسنامه خود را به همراه داشته باشید تا ثابت کنید یک مستاجر دردسرساز نیستید.
شرکت رهن و مسکن کانادا پیشنهاد می‌کند که لیست موارد اجاره‌ای را از طریق روزنامه‌های محلی و دفاتر املاک در استان مورد نظر خود جستجو کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که اولین مکان انتخابی شما لزوماً نباید به عنوان مکانی دائمی در نظر گرفته شود و نیازی نیست کامل باشد. در این مرحله تنها ساکن می‌شوید و پس از آن می‌توانید برای آینده تصمیم بگیرید. حتی افرادی که کشور را به خوبی می‌شناسند نیز ممکن است بخواهند به جای خرید یک منزل جدید که شناختی از آن ندارند، یک آپارتمان را به صورت کوتاه مدت اجاره کنند و یا اتاقی در هتل را برای طولانی مدت رزرو کنند.
 

امور مالی خود را به عنوان یک تازه وارد تنظیم کنید

در اولین فرصت برای ملاقات با مشاور امور مالی در بانکی که به آن اعتماد دارید قرار ملاقات بگذارید. یک مشاور نه تنها می‌تواند به شما در تنظیم حساب بانکی به عنوان یک تازه وارد کمک کند، بلکه می‌تواند منبعی ارزشمند برای کمک به شما در یادگیری برخی اصول مالی مانند نحوه ساخت سریع سابقه اعتباری یا واجد شرایط شدن برای وام خرید خوردرو جدید باشد. بسیاری از مشاوران Scotiabank خودشان از مهاجران هستند، بنابراین آن‌ها همان راهی که شما اکنون در حال طی کردن هستید را پشت سر گذاشتند و در عین حال به صدها تازه وارد کمک کردند که این مسیر را پشت سر بگذارند.
مشاوران اشکوشیابانک می‌توانند به شما در راه اندازی حساب پس انداز، دسترسی به اعتبار و انجام کامل نقل و انتقالات بین‌المللی بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از طریق برنامه StartRight که برای تازه واردان راحی شده است، کمک کنند. علاوه بر این، تازه واردان هیچ هزینه ماهانه‌ای را برای اولین سال افتتاح حساب بسته ترجیحی پرداخت نمی‌کنند.
به محض ایجاد یک حساب بانکی، زمان مناسبی برای تنظیم بودجه واقعی است. یک محاسبه گر بودجه می‌تواند به سرعت به شما در تعیین مقدار دلار مورد نیاز برای نیازها، کمک کند. مهم‌ترین نیازهایی که در هنگام ورود باید برای آن‌ها هزینه کنید شامل اجاره یا وام مسکن، هزینه حمل و نقل، آب و برق و هزینه‌های مواد غذایی می‌باشند. برخی از نیازها نیز ممکن است با بودجه جدید شما سازگار نباشند که از آن جمله می‌توان به عضویت در باشگاه بدنسازی، تلویزیون کابلی و دکوراسیون جدید منزل اشاره کرد.
همچنین عاقلانه‌تر این است که هر ماه بودجه اضافی را کنار بگذارید تا با هزینه جدید زندگی خود سازگار شوید. مواد غذایی و خدمات آب و برق ممکن است در برخی استان‌ها بیشتر از کشور شما هزینه داشته باشند. بودجه اضافه‌ای که کنار گذاشته می‌شود می‌تواند به شما کمک کند تا بدون اینکه دچار کسری بودجه شوید با این تغییر هزینه‌ها هماهنگ شوید.
در صورتی که امکان دارد، در اولین فرصت یک کارت اعتباری تهیه کنید تا سابقه اعتباری جدید خود را بسازید. در کانادا صاحب خانه‌ها، شرکت‌های خدمات دهی، وام دهندگان و کارفرمایان به سابقه اعتباری و نمره اعتباری شما نگاه می‌کنند تا از ثبات مالی شما مطمئن شوند. برای مثال اگر برای یک موقعیت شغلی درخواست دادید که در آن شما با پول و یا اطلاعات حساس سر و کار دارید، ممکن است که کارفرمای شما بخواهد وضعیت مالی شما بررسی کند تا از مرتب بودن آن مطمئن شود. تازه واردان، حتی آن‌هایی که سابقه اعتباری ندارند، واجد شرایط دریافت کارت اعتباری عادی در اسکوشیا هستند. شما به محض ورود می‌توانید ساخت اعتبار خود را آغاز کنید.
 

همراه داشتن مدارک مهم

به محض اینکه وارد کانادا شدید، بر روی مرتب کردن مدارک خود تمرکز کنید. یک فرد مقیم جدید کانادا به موارد زیر نیاز دارد:
  1. کارت اقامت دائم (PR): این کارت باید از طریق طی کردن پروسه مهاجرت دریافت شود و پیش از انجام سفر برای شما ارسال می‌شود. از این کارت برای سفر، دریافت حساب بانکی و دیگر مدارک دولتی استفاده کنید.
  2. کارت سلامت استانی: داشتن این کارت برای مراجعه به پزشک، بیمارستان و سایر مراقبت‌های پزشکی ضروری است. بدون داشتن این کارت باید صورتحساب‌های گران خدمات درمانی و پزشکی را از جیب خودتان پرداخت کنید. بسیاری از استان‌ها بلافاصله به پوشش خدمات پزشکی می‌پردازند اما در برخی از قلمروها و استان‌ها باید برای یک دوره سه ماهه منتظر ماند. اگر به یکی از نقاط زیر می‌روید باید به طور موقت سراغ یک بیمه خصوصی بروید تا بتوانید این فاصله بوجود آمده را پر کنید:
    • بریتیش کلمبیا
    • اونتاریو
    • کبک
    • ساسکاچوان
    • سرزمین‌های شمال غربی
    • نوناووت
    • یوکان
  3. شماره بیمه اجتماعی (SIN): در حال حاضر برای دریافت SIN تنها می‌توانید به صورت آنلاین یا از طریق ایمیل درخواست دهیدبه محض ورود به کانادا از کارت اقامت دائم خود برای درخواست SIN استفاده کنید. شما برای پرداخت مالیات، داشتن حساب‌های سپرده دارای بهره، سرمایه گذاری و پیدا کردن شغل به این کارت نیاز دارید.
 

منابع بیشتر برای تازه واردان به کانادا

در این مرحله دیگر شما به اقامت دائمی خود در کانادا بسیار نزدیک هستید. اگر سوالات بیشتری دارید که به دنبال پاسخ آن‌ها هستید، دولت کانادا یک کتاب الکترونیکی با عنوان به کانادا خوش آمدید را تدارک دیده است. این کتاب موضوعات مختلفی از جمله مسکن، اشتغال، حقوق و حمایت‌های مدنی را پوشش می‌دهد. همچنین اسکوشیابانک دارای یک کتابخانه بزرگ از منابع مختص به افراد تازه وارد است تا از آن‌ها استفاده کنند. این منابع شامل اطلاعاتی مانند اینکه چگونه در زندگی کانادایی رشد کنیم و یا اینکه در شرایط کرونایی چطور به کانادا برویم هستند.
 

درباره اسکوشیابانک

اسکوشیابانک یکی از بانک‌های بزرگ مانادا و یک بانک پیشرو در قاره آمریکا است. این بانک با شعار "برای هر آینده" به مشتریان خود، خانواده‌هایشان و جوامع آن‌ها کمک می‌کند تا از طریق طیف وسیعی از مشاوره‌ها، محصولات و خدمات به موفقیت دست پیدا کنند.
برنامه StartRight اسکوشیابانک در سال 2008 راه اندازی شد. این برنامه با هدف ساده سازی امور بانکی برای افراد دارای اقامت دائم کانادایی، دانشجویان بین‌المللی و کارگران خارجی که به تازگی به کانادا آمده‌اند، طراحی شده است. متقاضیان می‌توانند با داشتن یک حساب بین‌المللی در این بانک، پیش از عزیمت به کانادا تا 50000 دلار را به حساب خود انتقال دهند تا از اثبات بودجه خود مطمئن‌تر شوند. همچنین این بانک می‌تواند با برنامه GIC دانشجو، خیلی سریع پیگیر مجوز تحصیلی دانشجویان شود.
 
همچنین برنامه StartRight می‌تواند کمک کند تا متقاضیان امور بانکی خود را برای 12 ماه به صورت رایگان آغاز کنند، بدون داشتن سابقه اعتباری به اعتبار دسترسی داشته باشند، پول‌ها خود را به صورت رایگان در سطح بین‌المللی انتقال دهند و از متخصصان امور مالی مشاوره دریافت کنند.
این بانک طرحی با عنوان ScotiaRISE نیز راه اندازی کرده است. این برنامه 10 ساله و سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری آن برای کمک به انعطاف پذیری بیشتر اقتصادی در میان افراد و جوامع محروم طراحی شده است. به طور خاص این برنامه با استفاده از بودجه و مشارکت برای افزایش میزان ثبت نام تحصیلات دانشگاهی و فارغ‌التحصیلی، به تازه واردان کمک می‌کند تا سریع‌تر احساس کنند در خانه خود هستند و یک شغل امن و مناسب خواهند داشت و فرصت‌های بیشتری نیز برای گروه‌های آسیب‌ پذیر فراهم شود. تمام این موارد بخشی از دلایلی هستند که می‌گویند اسکوشیابانک، بانک افراد تازه وارد است.
 
سلب مسئولیت حقوقی: این مقاله تنها برای ارایه اطلاعات مورد نیاز در اختیار شما قرار گرفته است. شما مخاطبان گرامی نباید این مقاله را یک مشاوره مالی، مالیاتی یا سرمایه گذاری و یا تضمینی برای آینده در نظر بگیرید. همچنین این مقاله نباید توضیه برای خرید و فروش در نظر گرفته شود. از آن‌ جایی که ممکن است این اطلاعات به دلایل مختلف در طول زمان تغییر کند، برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق باید با مشاوران سایت ما و یا بانک مورد نظر تماس بگیرید.

تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 30 شهريور 1401 ساعت: 13:7
می پسندم نمی پسندم