پاسخ وزارت بهداشت به افزایش هپاتیت A در خوزستان

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    به وبلاگ من خوش آمدید

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 75
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 260
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 820
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 26
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 82
    آي پي امروز آي پي امروز : 87
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 273
    بازدید هفته بازدید هفته : 1080
    بازدید ماه بازدید ماه : 9782
    بازدید سال بازدید سال : 51225
    بازدید کلی بازدید کلی : 269391

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.149.252.37
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تیتر ناب و آدرس titrnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

پاسخ وزارت بهداشت به افزایش هپاتیت A در خوزستان

درباره بیماری هپاتیت A و برخی اظهارات مبنی بر اینکه تلاقی آب و فاضلاب در اهواز و خوزستان باعث موارد هپاتیت A شده است، گفت: هپاتیت A یک بیماری ویروسی است که انتقال آن از طریق مدفوعی_دهانی شکل می‌گیرد؛ یعنی فرد مبتلا به بیماری، ویروس را از طریق مدفوع دفع می‌کند و سپس سایر افراد به صورت تماس مستقیم و غیر مستقیم در خطر ابتلا به ویروس هستند. همچنین اگر در جایی دفع غیر بهداشتی فاضلاب وجود داشته باشد که منجر به آلوده شدن آب آشامیدنی شود هم بروز و انتقال هپاتیت A اتفاق می‌افتد.

وی درباره علائم ابتلا به هپاتیت A، اظهار کرد: این بیماری در بسیاری از کشورهای دنیا گزارش می‌شود. در ۷۰ درصد کودکان بدون علامت است و در بزرگسالان معمولا نوع علامت‌دار آن را شاهد هستیم. در ابتدا علائم عمومی مانند سردرد، خستگی و تب ظاهر می‌شود و کم کم علائم اختصاصی‌تر مانند تیره شدن ادرار، روشن شدن مدفوع و زردی خود را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه این بیماری از طریق تماس پوستی با آب‌های آلوده مننقل نمی‌شود، تصریح کرد: اکثرا انتقال بیماری از طریق تماس فرد به فرد است؛ یعنی مثلا فرد آلوده ویروس را از طریق مدفوع دفع کند اما بهداشت دست‌ها و شست‌وشوی آن را رعایت نکند و هنگام طبخ مواد غذایی ویروس را به سایرین انتقال دهد و فرد بعدی با خوردن غذای آلوده مبتلا شود. ویروس هپاتیت A فوق‌العاده سرایت‌پذیر است و اگر کسی مبتلا شود حتی بدون داشتن علائم می‌تواند به سایرین منتقل کند. به طور کلی ویروس از طریق عدم رعایت بهداشت می‌تواند منتقل شود.

وی با بیان اینکه هپاتیت A درمان اختصاصی ندارد، ادامه داد: درصد قابل توجهی از مبتلایان به هپاتیت A بهبودی پیدا می‌کنند. بیماری اکثرا خود محدود شونده است. در کمتر از ۴ درصد مبتلایان ممکن است اشکال و عوارض شدید بیماری رخ دهد و در کمتر از یک درصد موارد ممکن است نارسایی کبد نیز رخ دهد ولی این درصدها بسیار کم است.

مسعودی‌فر افزود: بیماری ظرف سه تا ۴ هفته بهبود می‌یابد اما در موارد نادری تا چند ماه هم به طول انجامیده ولی هپاتیت A به هیچ عنوان تبدیل به بیماری مزمن نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشورها بر اساس شیوع بیماری طبقه‌بندی می‌شوند، گفت: این بیماری در کشور ما مانند بسیاری از کشورهای دیگر اندمیک و بومی است و آنگونه نیست که بگوییم مشکل فاضلاب خوزستان منجر به افزایش و طغیان در موارد ابتلا به این بیماری شده است. هپاتیت A در نظام مراقبت بیماری در کشور ما جزو گزارش‌دهی اجباری است یعنی حتی یک مورد هپاتیت A ثبت و گزارش می‌شود. اینکه تصور شود به خاطر سیل و تلاقی آب و فاضلاب منجر به افزایش موارد هپاتیت A شده است، درست نیست‌.

وی با تاکید بر اینکه اصل اساسی در پیشگیری از هپاتیت A، رعایت بهداشت فردی است، تصریح کرد: شست‌وشوی مرتب دست‌ها، دفع بهداشتی مدفوع، استفاده از آب سالم، غذایی با پخت کامل و ... می‌تواند از ابتلا به ویروس جلوگیری کند.

وی افزود: بیماری بیشتر در کودکان بروز پیدا می‌کند و چون در ۷۰ درصد کودکان بدون علامت است مواردی که در شبکه بهداشتی ثبت و گزارش می‌شود یک شِمایی از الگوی بیماری است که البته روند جهانی هم همین است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که ابتلای سالانه حدود ۲میلون نفر به هپاتیت A در جهان گزارش می‌شود اما تخمین سازمان بهداشت جهانی این است که بالای ۱۰۰ میلیون نفر در دنیا سالانه به این بیماری مبتلا می‌شوند و اختلاف بین تخمین و موارد گزارش شده همین بی‌علامت بودن بیماری در افراد است.

مسعودی‌فر تاکید کرد: برای خوزستان و مناطقی که از سال قبل درگیر سیل شدند حتی به عنوان پیشگیری که مبادا افزایش موارد بیماری در این نقاط رخ دهد واکسیناسیون هپاتیت A را انجام دادیم. واکسن هپاتیت A در برنامه کشوری ما ادغام نشده است که همه افراد بخواهند تزریق کنند. در موارد اینچنینی که احساس کنیم در منطقه‌ای به خاطر سیل یا موارد دیگر ممکن است افزایش بار بیماری را شاهد باشیم، واکسیناسیون را با کودکان زیر ۱۰ سال آغاز کرده‌ایم. بر اساس شرایط هر منطقه گروه سنی که واکسن هپاتیت A دریافت می‌کنند ممکن است تغییر پیدا کند. ولی آنچه که توصیه می‌شود واکسیناسیون گروه سنی یک تا ۳۰ سال و بویژه افرادی با ریسک‌فکتورهای بالا است. فعلا در شهر ماهشهر واکسیناسیون کودکان زیر ۱۰ سال انجام شده است.

وی افزود: دریافت واکسن هپاتیت A انتخابی نیست و در برنامه روتین ایمن‌سازی نیست و اگر در منطقه‌ای احساس کنیم طغیانی در راه است، واکسیناسیون را موردی انجام می‌دهیم. اصل واکسیناسیون در دو نوبت است اما آنچه پروتکل‌های جهانی می‌گوید اگر طغیانی از بیماری وجود داشته باشد حتی تزریق یک نوبت واکسن ایمنی قابل قبولی ایجاد می‌کند.


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 23 دی 1399 ساعت: 11:40
می پسندم نمی پسندم

بستن دست‌وپای زن جوان برای سرقت جواهراتش

روز سوم دی ماه ۹۹ دو سارق غیر بومی به قصد سرقت وارد شهر بوشهر شده و برای اطمینان از خالی بودن یک منزل مسکونی آیفون آن را می زنند. در این منزل مسکونی خانمی جوان همراه با فرزند خردسالش حضور داشت که به علت عدم شناسایی این افراد درب را باز نمی کند.

سارقان با تصور اینکه منزل خالی از سکنه است از دیوار وارد خانه شده و پس از باز کردن درب ساختمان با ابزار مخصوص، وارد خانه شده و با مشاهده خانم جوان، پس از بستن دست و پایش طلاوجواهرات وی را سرقت می کنند.

با توجه به اینکه عمل پلید سارقان ضربه روحی و روانی عمیقی به اعضای این خانواده به خصوص خانم جوان و فرزندش وارد آورده بود، سردار "خلیل واعظی" فرمانده انتظامی استان به محض اطلاع از وقوع و نحوه سرقت، با تماس تلفنی ضمن دلداری و دلجوئی به این خانم و خانواده ایشان، قول پیگیری ویژه و دستگیری سارقان در کمترین زمان ممکن را می دهد.

کارآگاهان پلیس آگاهی به صورت ویژه به این موضوع رسیدگی و پس از رصد اطلاعاتی و اقدامات فنی و شناسائی متهمان در یکی از استان‌های کشور، آنها را دستگیر، طلا و جواهرات به سرقت رفته کشف و به این خانواده تحویل داد شد.

گفتنی است هر دو سارق پس از دستگیری، اعتراف و با تکمیل تحقیقات، در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 23 دی 1399 ساعت: 11:39
می پسندم نمی پسندم

بهترین سایت خرید فن لپ تاپ

خرید فن لپ تاپ

قبل از خرید حتما به سازگاری فن خود با فن موردنظر توجه داشته باشید.در صورتی که در این مورد تردید دارید,می توانید عکس فن خود را به شماره واتس آپ 09028309135 بفرستین.متخصصان فنی ما در بخش پشتیبانی آماده ی پاسخگویی به سوالات شما هستند.

گارانتی فن به چه صورت است؟


تمام فن های موجود در مجموعه دارای یک هفته مهلت تست هستند,به این صورت که در صورت هر گونه مشکلی طی یک هفته تست,ما فن مورد نظر را بدون هیچ قید و شرطی مرجوع خواهیم کرد.

تعویض یا تعمیر فن لپ تاپ

تعمیر کردن فن سی پی یو لپ تاپ کار به صرفه ای نیست زیرا فن قیمت چندانی ندارد و هدف از این پاسخ داشتن صرفه ی اقتصادی و دردسر کم برای شما کاربران عزیز بوده است.

علائم خرابی فن سی پی یو لپ تاپ

1-خاموش شدن خود به خود لپ تاپ
2-فن لپ تاپ بیش از حد پر سر و صدا است
3-لپ تاپ بیش از حد داغ می کند
4-از فن لپ تاپ صدای تق تق به گوش می رسد

 

منبع: سایت لپ تاپ بهار (blsco.ir)


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 23 دی 1399 ساعت: 11:37
می پسندم نمی پسندم

اعمال محدودیت‌های کرونایی در پاریس

مقامات فرانسوی از اعمال محدودیت‌های کرونایی در پاریس، پایتخت فرانسه در آستانه سال نوی میلادی خبر دادند.

یک شهروند فرانسوی در مصاحبه با بخش تصویری خبرگزاری فرانسه گفت: برگزاری سال نوی امسال، مانند سال گذشته نیست. چون سال‌های گذشته خانواده‌های حداقل شش تا هفت نفری دور هم جمع می‌شدند، اما امسال دو یا نفر بیشتر نمی‌توانند در یک خانواده دور هم جمع شوند و سال نو را جشن بگیرند.

یک زن فرانسوی گفت: هرگز به اینکه برای سال نو چکار باید بکنم فکری نکردم. چون نمی‌توان مراسم شام سال نو را ساعت ۵ بعد از ظهر انجام داد. امسال مانند سال‌های گذشته سال نو نداریم.

یک مرد هم به فرانس پرس گفت: برنامه سال نوی امسال مشخص است. امسال در آپارتمان دوستمون جمع می‌شویم و سال نو را با خوردن ماهی و پنیر جشن می‌گیریم. در هر صورت فضای جشن را برای خودمان ایجاد می‌کنیم. اول ژانویه را تا نیمه شب جشن می‌گیریم و بعد می‌ریم می‌خوابیم.

یک زن دیکر در این مصاحبه گفت: پیش بینی کردم پیش پدر و مادرم بمونم و دوستانم را به خانه آن‌ها دعوت کنم. اما حتما تست کرونا می‌دیم. استرس کرونا را داریم، چون همه ما هنوز با خانواده هایمان هستیم. من خودم برای برگزاری جشن ژانویه از هلند برگشتم. ما جوان‌ها معمولا عادت داشتیم برای جشن سال نو شب نشینی‌های طولانی برگزار کنیم. گاهی اوقات تعدادمان به ۶۰ نفر هم می‌رسید. اما امسال فرق می‌کنه. معنی یک جشن رو نداره. اما از این که با خانواده هستم و دو نفر از دوستانم را برای جشن سال نو دعوت می‌کنم خوشحال هستم.


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 11 دی 1399 ساعت: 10:11
می پسندم نمی پسندم

گسترش گونه جدید کرونا سریع‌تر از پیش‌بینی‌هاست

مایکل مارتین عصر چهارشنبه در برنامه زنده تلویزیونی تصریح کرد که هم زمان با تحقیقات بین‌المللی در خصوص گونه جدید کرونا « کاملا روشن است که ما با ویروسی رو برو هستیم که خیلی سریع در حال گسترش است»

وی اوضاع را بشدت نگران کننده توصیف و پیش‌بینی کرد که آمار مبتلایان در روزهای آینده به سرعت افزایش خواهد یافت. نخست وزیر ایرلند گفت: با وجود گونه جدید ویروس کرونا و سرعت گسترش آن، اکنون زمان ملاحظه‌کاری نیست و باید ترمز تحرکات و تعاملات فیزیکی را در کشور بکشیم.

مارتین بر همین اساس اعلام کرد که از بامداد فردا (پنجشنبه) بالاترین محدودیت‌های کرونایی (سطح ۵) در سراسر کشور به مدت یک ماه برقرار می‌شود. بر اساس دستورالعمل‌های صادر شده که مشابه شرایط قرنطینه است، تمام فروشگاه‌های غیر ضروری تعطیل و افراد غیر از موارد اضطراری (مانند کار، تحصیل، خرید) اجازه خروج از منزل را ندارند. این محدودیت‌ها تا ۳۱ ژانویه ادامه دارد.

گونه جدید ویروس کرونا که ۷۰ درصد مسری تر از ویروس اصلی است و می تواند کودکان را به همان اندازه بزرگسالان آلوده و بیمار کند اولین بار ۲۱ سپتامبر گذشته در منطقه کنت انگلیس مشاهده شد. سه ماه بعد مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس در ۱۴ دسامبر این موضوع را با پارلمان در میان گذاشت و ۱۹ دسامبر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس آن را به طور علنی اعلام کرد.

بدین ترتیب دولت انگلیس حداقل سه ماه وجود این ویروس جهش یافته را مخفی کرده است.

اکنون افزون بر ۵۰ کشور جهان از ترس شیوع این بیماری مرزهای خود را به روی انگلیس بسته‌اند و هنوز دورنمای روشنی از بازگشت به روال عادی دیده نمی‌شود. نخست وزیر ایرلند هم امروز اعلام کرد که محدودیت‌های مسافراتی دست کم تا ۶ ژانویه ادامه دارد.

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده بالغ بر ۸ هزار نفر در ایرلند طی هفت روز گذشته به کرونا مبتلا شده که ۶۱ درصد نسبت به هفته قبل افزایش نشان می‌دهد.

 
 
 

تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 11 دی 1399 ساعت: 10:10
می پسندم نمی پسندم

آتلیه کودک و دانستنی های مهم درباره آن

نکته هایی که بایستی قبل از مراجعه به آتلیه کودک بدانید

  • دقت در انتخاب لباس

تلاش کنید لباس هایی را تن کودکتان کنید در تنش بسیار زیبا باشد و از انتخاب کردن لباس های گشاد و یا تنگ خودداری نمائید و سعی کنید لباسی را تهیه کنید تا کودک در آن آرامش داشته باشد و احساس راحتی کند. همچنین لازم به ذکر است که از رنگ ها شاد بیشتر استفاده نمائید.

  • دادن حس آرامش به کودک خود

قبل از این که به آتلیه کودک برای عکاسی بروید سعی کنید آرامش ذهنی در کودکتان ایجاد کنید و حس خوب منتقل کنید زیرا لبخند واقعی کودک بسیار تاثیر مثبتی خواهد داشت و می توانید عکس های زیباتری را به ارمغان آورید

  • کودکتان را خسته و گرسنه جلوی دوربین نگذارید

چنانچه فرزندتان خوب نخوابیده باشد و یا گشنه باشد باعث می شود از همان ابتدا بدقلقی کند بنابراین بایستی بگذارید خوب استراحت کند و همچنین سیر باشد

  • به درستی با کودک رفتار کنید

این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد ، همچنین رعایت کردن آن باعث خوش خلقی کودک شما می شود. زمانی که در آتلیه هستید مدام نام او را صدا و دست نزنید. این کار شاید کودکتان را در ابتدا بخنداند منتها به تدریج کلافه خواهد شد.

  • مشاهده نمونه کارهای قبلی آتلیه

قبل از این که آتلیه ای را رزرو کنید حتما نمونه کارهایشان را مشاهده کنید و ببینید که آیا اصلا مورد پسند شما می باشد ؟ و یا خیر

تا چه سنی امکان عکاسی از کودک وجود دارد؟

عکاسی از کودکان و نوجوان ها محدودیت سنی ندارد و بنابر سنشان ، آتلیه دکور و لوکیشن مناسب را مهیا می کند

آتلیه کودک در غرب تهران

آیا میخواهید بدانید که بهترین آتلیه کودک در غرب کدام است ؟ قطعا تمام افراد در ذهن خود ایده های عالی از عکاسی و عکس گرفته شده دارند. مشخص است که سلیقه افراد در لباس پوشیدن و لوازم عکاسی متفاوت می باشد و کاملا شبیه به یکدیگر نیست ، منتها آیا آتلیه ای وجود دارد که بتواند تمامی سلیقه ها و تنوع را در بر داشته باشد ؟ پاسخ به این سوال احتیاج به بررسی های موارد زیادی دارد ، قطعا تجربه و کارایی آتلیه ، تجهیزات و امکانات آن ، استفاده از کادر خبره و متعهد همگی تاثیر بسزایی دارند.استودیو هامون یکی از آتلیه های کودک در غرب تهران می باشد که تجربه طولانی در عرصه عکاسی از کودک دارد و تماما به روند کار آشنا می باشد. ازیک سو با در نظر گرفتن سایر شرایط به جرات می توان گفت که استودیو هامون یکی از بهترین آتلیه کودک نه تنها در غرب بلکه در سراسر تهران می باشد.

آتلیه کودک در تهران

آیا به دنبال آتلیه کودک در تهران می گردید تا از فرزندتان عکس های زیبا تهیه کنید؟ همه ی ما میدانیک که لحظه به لحظه رشد کودکان چه مقدار شیرین و دلچسب می باشد. ثبت چنین خاطراتی می تواند یادگاری خاطره انگیز سال های آینده دلبندتان باشد ، بنابراین واجب است برای داشتن عکس های بسیار زیبا مقداری وقت و حوصله به خرج داد و در مورد آتلیه کودک مورد نظر خود تحقیق کنید. همچنین سابقه عکاسی ، مهارت پرسنل و تخصص ها ، اخلاق حرفه ای و خوب ، تجهیزات آتلیه موضوع هایی می باشد که بایستی مورد توجه قرار دهید زیرا کیفیت کار را تحت تاثیر قرار میدهند. از طرفی تیم تخصصی هامون برای خود لازم میداند تا این موارد را در حد بسیار زیادی رعایت کند و تعهد خود را به مشتریان ثابت نماید.

مشاهده ادامه مطلب در آتلیه کودک

 


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 11 دی 1399 ساعت: 10:8
می پسندم نمی پسندم