معرفی کامل پمپ های صنعتی

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    به وبلاگ من خوش آمدید

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 86
    کل نظرات کل نظرات : 1
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 543
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2642
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 54
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 264
    آي پي امروز آي پي امروز : 181
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 881
    بازدید هفته بازدید هفته : 7641
    بازدید ماه بازدید ماه : 7641
    بازدید سال بازدید سال : 120924
    بازدید کلی بازدید کلی : 339090

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 178.254.168.139
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تیتر ناب و آدرس titrnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

معرفی کامل پمپ های صنعتی


پمپ های صنعتی انواع مختلفی دارند که با توجه به طراحی، عملکرد، عملکرد و ظرفیت پمپاژ به دسته های مختلفی تقسیم می شوند، اما وظیفه انتقال سیالات تحت فشار را دارند.

یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین دسته پمپ ها بر اساس نوع و سیستم عبور سیال است که معمولاً به دو دسته جابجایی دینامیک و جابجایی مثبت تقسیم می شود.

در شکل زیر انواع پمپ های صنعتی بر اساس ترتیب قطعات آبرسانی طبقه بندی شده اند. در ادامه هر پمپ را شرح و بررسی می کنیم. برای خرید از اروپا با ما همراه باشید.

نوع پمپ دینامیک

اساس کار پمپ پویا تبادل انرژی بین سیالات با استفاده از پروانه پمپ و توان مکانیکی است. برای اینکه سیال فشار یا سرعت بالاتری را تجربه کند.

به طور کلی ساختار پمپ های مکانیکی نسبتا ساده است و اصلی ترین و مهم ترین قسمتی که کار واقعی در پمپ ها را انجام می دهد پروانه پمپ است.

طراحی این پروانه موضوعی تخصصی در زمینه طراحی پمپ دینامیک بوده و بسیار حائز اهمیت می باشد.

نکته: پمپ گریز از مرکز و پمپ دینامیک می توان گفت در مدل پمپ شبیه و مشابه هستند. پمپ های سانتریفیوژ سیال را از طریق پره های دوار منتقل می کنند و از آنجایی که عملکرد پمپ های دینامیکی مشابه است، پمپ های گریز از مرکز به عنوان پمپ های دینامیکی در نظر گرفته می شوند.

در این بخش به برخی از ویژگی های مهم پمپ های دینامیکی می پردازیم: برای اطلاع از قیمت پمپ صنعتی با الکتنو تماس بگیرید.



ساخت ساده: یکی از ویژگی های مهم پمپ های گریز از مرکز ساخت ساده آنهاست. می توان گفت که پروانه و بدنه قطعات اصلی این پمپ ها هستند.

عمر طولانی و ماندگاری بالا: بسته به کاربرد و طراحی، عمر طولانی و عملکرد خوبی دارد.

کاربردهای مختلف: پمپ های مکانیکی را می توان به طور موثر در کاربردهای مختلف، هم خانگی (پمپ آب) و هم صنعتی (نفت و گاز) استفاده کرد. به عنوان مثال پمپ آب صابون یکی از انواع پمپ های صنعتی گریز از مرکز می باشد.

پمپ های دینامیک بر اساس پارامترهای زیر طبقه بندی می شوند و هر کدام دارای زیرمجموعه ها و مدل های مختلفی می باشند.

طبقه بندی بر اساس جهت جریان ورودی و خروجی سیال: جریان شعاعی، جریان محوری و جریان مخلوط (مخلوط)

طبقه بندی بر اساس نوع مکش: تک مکش و دو مکش

طبقه بندی بر اساس ساختار مکانیکی: ملخ بسته، ملخ باز و ملخ نیمه باز

در زیر انواع پمپ های دینامیکی که در هر دسته قرار می گیرند را فهرست می کنیم.

پمپ شعاعی

در پمپ شعاعی، پروانه مانند شعاع یک دایره در اطراف مرکز طراحی و ساخته می شود. جهت ورودی سیال عمود بر صفحه و به داخل و جهت خروجی عمود بر جهت ورودی است. به عبارت دیگر طراحی این پمپ ها به گونه ای است که جریان ورودی و خروجی سیال با زاویه 90 درجه نسبت به یکدیگر صورت می گیرد.

با اتصال پمپ به الکتروموتور و چرخاندن شفت موتور، پروانه با سرعت بالایی می چرخد. چرخش با سرعت زیاد پیچ ​​در فضای بسته می تواند فشار زیادی را به سیال مورد نیاز وارد کند.

یکی از عواملی که بر هد و دبی تاثیر می گذارد، قطر پروانه پمپ است. لوله شعاعی می تواند طول و جریان متفاوتی داشته باشد و در صورت نیاز به ارتفاع بیشتر می توان تعداد لوله های زیر را افزایش داد.

پمپ های شعاعی می توانند فشارهای بالاتری را با دبی کمتر نسبت به پمپ های محوری و هیبریدی ایجاد کنند.

پمپ محوری

این مدل پمپ به پمپ محور جریان نیز معروف است. در این پمپ ها جهت ورودی و خروجی سیال به صورت محوری، موازی و با توجه به پروانه و شفت در یک راستا می باشد. یعنی زاویه بین آنها صفر درجه است. به عبارت ساده، پمپ جریان محوری جهت جریان مایع را تغییر نمی دهد.

پمپ های جریان اکسید برای انتقال مایعات بسیار ویسکوز مناسب نیستند.

این پمپ با توجه به مدل طراحی، فشار زیادی را به مایع منتقل نمی کند، بلکه دبی را افزایش می دهد و عمدتاً در صنایعی که نیاز به فشار کم و دبی بالا دارند، استفاده می شود. مانند بخش کشاورزی.

پمپ اختلاط (روتور اختلاط)

به همین دلیل به آنها پمپ های مخلوط یا مختلط می گویند زیرا پروانه این مدل پمپ ترکیبی از پمپ محوری و پمپ شعاعی است، یعنی هم ویژگی های پمپ شعاعی و هم پمپ محوری را دارد.

زاویه ورودی و خروجی مایع بین 0 تا 90 درجه است و معمولاً این زاویه 45 درجه طراحی می شود. این پمپ ها دارای پروانه مورب هستند و با استفاده از نیروی گریز از مرکز آب را با فشار از پمپ خارج می کنند.

پمپ های ترکیبی یا هیبریدی با جریان متناوب (جریان متناوب) کار می کنند و از الکتروموتورهای قفس سنجابی ناهمزمان (القایی) در آنها استفاده می شود.

مکش دوبله در یک پمپ مکش تک

نوع دیگر طبقه بندی در پمپ های دینامیکی بر اساس مکش آنها است که به 2 دسته تک مکش و دو مکش تقسیم می شوند.

با طرح های مختلف و با قرار دادن دو پروانه متقارن در پمپ آب می توان یک پمپ دوتایی ساخت. این نوع پروانه هم قدرت بالا و هم توان بالا را به لوله اگزوز و آب منتقل می کند. در پمپ های دو مرحله ای مایع مورد نظر که معمولا آب است از دو طرف وارد پمپ می شود.

به لطف قدرت پروانه ویژه این پمپ می توان آب فشار قوی را تا ارتفاع بیش از 180 متر رساند.

با توجه به تولید فشار بالا در پمپ های دو مکنده نسبت به دیگ های تکی، قابلیت پمپاژ در سطح بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از ارزان ترین گزینه ها به ویژه در کارخانه های بزرگ، نیروگاه های آب شهری و ... می باشد. او دو آرزو دارد.

با توجه به عملکرد و ساختار این پمپ ها می توان به پمپ های تک مکنده و دو مکنده اشاره کرد که نوعی پمپ شعاعی هستند.

پمپ پروانه بسته، پروانه باز و پروانه نیمه باز

پمپ ها با توجه به شکل روتورهایی که دارند به سه گروه تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی انواع روتور در پمپ های صنعتی می پردازیم.

پروانه بسته: در این مدل تیغه ها بین دو صفحه دایره ای بوده و دور تیغه ها لبه ای وجود دارد. در این حالت مایع باید از بین صفحات عبور کند که باعث افزایش قدرت و افزایش جریان می شود.

با توجه به اینکه تمیز کردن پمپ ها مشکل است، از این پمپ ها برای پمپاژ مایعات تمیز استفاده می شود. آنها همچنین برای مایعات دارای جامد مناسب نیستند.

پروانه باز: دایره پره ها معمولاً از دو طرف باز است، اما از یک طرف باز است. نسبت به دو طرح دیگر ضعیف تر است زیرا سیال بین پره ها با سیال داخل محفظه پمپ تعامل می کند و بازده پمپ را کاهش می دهد.

از آنجایی که سریع و آسان تمیز می شوند، برای پمپ هایی مناسب هستند که مایعات حاوی ناخالصی ها یا مایعات حاوی مایعات را جابجا می کنند. مثل پمپ سورتمه

با توجه به اینکه این پمپ ها مایعات را با مواد جامد حمل می کنند، احتمال شکستن پره ها وجود دارد. به همین دلیل ارتفاع تیغه های آن کم است تا پایداری بیشتری داشته باشند. همچنین یکی دیگر از عواملی که بر دوام تیغه ها تأثیر می گذارد، نوع آلیاژ و جنس آنها است.

پروانه باز یا پروانه نیمه بسته: این پمپ ها تلاقی بین پمپ باز و پمپ بسته هستند. قطعات این پمپ ها از یک طرف به صفحه دایره ای شکل متصل می شوند که قدرت بیشتری می دهد.

این طراحی نسبت به سیستم پمپ بسته کارایی کمتری دارد. با این حال، پمپ های بسته مانند پمپ های شناور و پمپ های کشاورزی می توانند حجم زیادی از آب را با ویسکوزیته بالا و ذرات معلق تخلیه کنند.

انواع پمپ های فشار

طراحی پمپ جابجایی مثبت با پمپ سانتریفیوژ متفاوت است، مهمترین و اساسی ترین تفاوت این است که پمپ جابجایی مثبت از پمپ گریز از مرکز استفاده نمی کند. در نتیجه مشخص می شود که روش کار و تولید فشار در یک پمپ با متغیر مثبت با پمپ مکانیکی متفاوت است.

همانطور که در طبقه بندی ابتدای مقاله مشخص شد، پمپ های جابجایی مثبت به دو دسته رفت و برگشتی و دوار تقسیم می شوند و هر کدام زیر مجموعه های خاص خود را دارند که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

پمپ رفت و برگشتی

این پمپ ها بدون پروانه نیستند و حرکت پیستون، پیستون یا دیافراگم منجر به باز و بسته شدن دریچه های ورودی و خروجی می شود و باعث حرکت سیال در آنها می شود. به عبارت دیگر یکی از مهم ترین اجزای پمپ های رفت و برگشتی، شیرهای چک ورودی و خروجی می باشد.

اگر هر یک از شیرها به درستی کار نکند، فرآیند پمپاژ قطع می شود. به عنوان مثال، اگر در مدت زمانی که مایع وارد پمپ می شود، شیر قطع به طور کامل بسته نشود یا شیر قطع به درستی کار نکند، مایع ورودی به پمپ دچار مشکل می شود. در نتیجه عملکرد صحیح این پمپ ها کاملا به سلامت شیر ​​بستگی دارد.

پمپ های رفت و برگشتی در 3 نوع پیستونی، پیستونی و دیافراگمی ساخته می شوند. هر سه این پمپ مکانیسم کاری یکسانی دارند و فقط اجزای اجرا با هم متفاوت هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

برش کدو تنبل

در پمپ پیستونی، حرکت رفت و برگشتی پیستون در سیلندر باعث باز و بسته شدن سوپاپ ها می شود و پمپ را به کار می اندازد.

به این معنی که وقتی پیستون به داخل سیلندر برمی گردد، دریچه ورودی باز می شود و آب وارد پمپ می شود. سپس وقتی پیستون برگشت و شیر ورودی را می بندد. فشار لازم به آب منتقل شده و دریچه خروجی باز می شود.




تاریخ ارسال پست: شنبه 9 تير 1403 ساعت: 10:36
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: