رازهای داخلی سد لفور کشف شد

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    به وبلاگ من خوش آمدید

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 75
    کل نظرات کل نظرات : 6
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 29
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 3
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 10
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 852
    بازدید ماه بازدید ماه : 9554
    بازدید سال بازدید سال : 50997
    بازدید کلی بازدید کلی : 269163

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.117.142.248
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تیتر ناب و آدرس titrnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

رازهای داخلی سد لفور کشف شد

 

این سهراهی در کیلومتر ۷ جاده رامسر تنکابن قرار گرفته. در طی مسیر احتمالا تابلوی الاشت 35 کیلومتر را مشاهده خواهید و همین مورد خیالتان را راحت خواهد کرد که در مسیر درست در حال پیشروی هستید. از جمله روستاهای لفور میتوان به گشنیان، نفتچال، چاکسر، اسبوکلا، گالشکلا، میرارکلا، غوزک رودبار، امامکلا، کالیکلا، مرزیدره و عالمکلا اشاره کرد. در این مطلب از ره بال آسمان، میخواهیم به سراغ جنگل لفور در استان مازندران برویم و از تماشای دریاچه این جنگل در آغوش سرسبزی لذت ببریم. چطور به کندلوس برویم؟ شاید برایتان جالب باشد بدانید که ایدهی پینورست چطور شکل گرفته است؟ اگر دوست دارید بدانید که چه کارهای جذابی را می توان در این سد انجام داد، در ادامه با همراه باشید و حتما برای اجاره ویلا لفور اقدام کنید. به ویژه پاییز که درختان به رنگهای مختلف در میآیند و گویی وارد مکانی رویایی شدهاید. اگر شانس این را داشته باشید که در فصول مختلف به جنگل لفور سفر کنید، شاهد رنگهای متنوع برگهای این درخت از زمان جوانه زدن خواهید بود. مهمترین این پرندگان شامل قرقاول، کبک، تیهو، زنگولهبال، کوکر سینهسیاه، ابیا، بلدرچین معمولی، دارکوب سیاه، بلبل، توکای باغی، انواع مختلف سهرهها، زردپرهها، مگسگیرها، زنبورکها، دمسرخها و پرندگان شکاری همچون قرقی، جغد خالدار، دلیجه، سارگپه پابلند، سارگپه، عقاب دوبرار، دال سیاه، دال، عقاب دریایی دمسفید، بالابان و هما میشوند.از مجموع جانوران موجود در این جنگل ۱۹ گونه در خطر انقراض هستند که از آن جمله میتوان به هما، بالابان، گیلانشاه خالدار و روباه ترکمنی اشاره کرد.

Free vector hand drawn composition with cairo's skyline سد لفور با آبی زلال میان جنگل لفور گردشگران این منطقه را شگفت زده خواهد کرد. اگر به این منطقه سفر کنید، حتما افرادی را در طول بهار و تابستان دیدن خواهید کرد که تنی به آب زده و از طراوت هوای منطقه بهره گیری میکنند. پیشنهاد میکنیم اگر طبیعتگرد حرفهای هستید در این فصلها به این جنگل سفر کنید، تا زیباییهای طبیعت پاییزی و زمستانی آن را از دست ندهید. یکی دیگر از آثار طبیعی این استان زیبا آبشار شیر آباد است که در روستایی با همین نام در شرق شهر گرگان قرار گرفته است. شاید رانندگی و پیاده روی در طبیعت زیبای این منطقه، متفاوت تر از آن چه تا کنون تجربه کرده اید باشد. مخصوصا اگر شب را در این مکان ماندید حتما سکوت و فضای آرام شب را از بین نبرید و به گردشگران و اکوسیستم احترام بگذارید. مسافت بین این دو منطقه در حدود ۳۰ کیلومتر است. سد لفور در استان مازندران، در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی بابل واقع شده است. سد لفور یا همان سد البرز در دهستان لفور، شهرستان سوادکوه شمالی و استان مازندران واقع شده است. در فاصله ۲.۵ کیلومتری چمستان میتوانید این پارک را ببینید. شیاده در شمال غربی آن با فاصله تقریبی ۴۲ کیلومتر بهروی نقشه دیده میشود. شما می توانید ساعتها در مسیرهای چشمنواز و دیدنی گیسوم قدم بزنید و عکاسی کنید.

این سد و همه نقاط اطرافش می تواند بهترین و زیباترین نقطه روی کره زمین باشد؛ به شرط این که حوصله کرده و از همه جای آن دیدن کنید. یکی از پرطرفدارترین جاذبههای گردشگری نمک آبرود، سینمای 6 بعدی آن است. اما کلبههای جنگلی همیشه یکی از بهترین گزینههای اقامت در دل جنگل است. این منطقه در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و از ییلاقات معروف گیلان به حساب می آید دامداران این محل بسیار زیاد هستند و این به دلیل داشتن طبیعت زیبا و بکر این منطقه است که محل ایده آلی برای چراگاه دام ها شده است. آبشار لوه در گلستان در دل جنگل های انبوهی از درختان ممرز، افرا و توسکا قرار دارد. روستای کندلوس یکی از زیباترین روستاهای شمال ایران است و ساکنان آن بهخوبی از آن مراقبت میکنند. البته یکی از مهمترین خطرات زیستمحیطی جنگل گلستان را میتوان وجود همین جاده و حجم بالای تردد در آن دانست. گردشگران میتوانند با سفر به نمک آبرود از تمامی امکانات رفاهی و تفریحی آن بهرهمند شوند و با اقامتی چند روزه در بخش مسکونی آن، لذت سفر خود را دوچندان کنند. برخی از گونه های موجود در جنگل نمک آبرود، بیش از دو میلیون سال قدمت دارند.

بلندی برخی از ابشارها به ۱۵ متر نیز میرسد. شاید برخی افراد بگویند این دریاچه، یک دریاچه مصنوعی است و هیچ گاه نمی تواند نقش دریاچه هایی که خداوند با دستان خود بر سطح کره زمین نقاشی کرده است، ایفا کند. این دریاچه در اصل یک چشمه است که از دل زمین میجوشد و چاله را پر میکند. برخی از این کلبه ها آنقدر بزرگ هستند که شما بتوانید به صورت گروهی و در جمع های خانوادگی و دوستانه خود به آن جا بروید و روزهایی را در نهایت شادی سپری کنید. این گیاه بومی شباهت زیادی به پیازچه دارد و محلی ها در پخت خورشت محلی از آن به کار می برند، چنانچه گله اسب های وحشی را بتوانید ببینید شانس با شما یار بوده است فقط این نکته را فراموش نکنید که آن اسب ها رام نشده اند بنابراین فاصله خود را با آنها رعایت کنید تا آسیبی به شما نرساند. البته فراموش نکنید که برای این سبک از اقامت، حتماً در گروه همسفرانتان به فردی آشنا به اصول طبیعتگردی حرفهای نیاز دارید تا بتوانید اقامتی امن و با رعایت اصول ایمنی در برابر ناملایمتیهای طبیعت داشته باشید. این پل از نظر امنیتی هیچ مشکلی ندارد اما به دلیل ارتفاع زیاد و عرض کم هنگام عبور از آن آدرنالین زیادی در بدن افراد ترشح میشود.

شیب تند رشته کوه های البرز در گلستان که خود سرچشمه رودهای فراوانی می باشد؛ آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری به وجود می آورد که از نواحی مختلف سرازیر و جلوه های زییایی را ایجاد می کند. برای رفتن به بلیران باید از ۵ کیلومتری جاده قدیم آمل به بابل وارد جاده فرعی به سمت فیروزکلا وارد شوید و همین مسیر را تا رسیدن به پاشاکلا و کیمره ادامه دهید. جنگلنوردی در لفور و همچنین راندن در جاده کوهستانی و جنگلی آن تا رسیدن به هریک از جاذبههای این پهنه سرسبز سفری شیرین و سراسر ماجراجویی محسوب میشود. برای سفر به دریاچه سد لفور و ماجراجویی در جنگل سرسبز این منطقه، تا پایان این مطلب با ما همسفر شوید. جاده جنگلی دالان بهشت از جاده میرزا کوچک خان یا جاده کتالم- هریس شروع میشود و در روستاهای ییلاقی رودبار و گرسماسر به پایان میرسد. هرسال با شروع فصل سرما عمر خزههای این آبشار به پایان رسیده و با شروع بهار در سال جدید خزههای جدید و سرسبز تمام آبشار را فرا میگیرد. جنگل نمک آبرود با حفظ سیستم اکولوژیکی، از درختان خودرو و انبوهی پوشیده شده که عمر برخی از آنها به ۷۰۰ سال نیز میرسد. بسیاری از قدیمیهای رامسر، این بلوار را به عنوان بلوار کازینو میشناسند. این آب گرم بسیاری از بیماریهای پوستی را درمان میکند و هر ساله بسیاری از طبیعتگردان به این مکان میروند. بازی رنگ برگهای درخت انجیلی از زمان تولد برگهای جوان شروع میشود و فقط مختص گذر از تابستان به پاییز نیست. جنگل لفور مازندران جزئی از جنگلهای هیرکانی است و پوشش گیاهی متنوع از جمله گیاهان پهن برگ، درختان راش، ازگیل، مرمز، لیکی، انجیلی و انواع درختچههای سیب، پسته وحشی، گلابی، انار و … درخت انجیلی از جذابترین گیاهان در میان تنوع سرسبز گیاهان لفور است که برگهایی تماشایی دارد.

برای رفتن به این جنگل ابتدا باید به جاده فیروزکوه رفته و اواسط مسیر، بعد از عبور از پل ورسک و پل سفید به جاده شیرگاه میرسید که در آن، جاده دارای دو قسمت شرقی و غربی بوده که به هر جهت تمایل دارید، میتوانید وارد جنگل شوید. در سلمان شهر در شهرستان عباس آباد تنکابن در استان مازندران قرار دارد. هتل باران سبز کلاردشت: اگر میخواهید در سفر به کلاردشت به عنوان یکی از خنک ترین شهرهای شمال در تابستان در مکانی اقامت داشته باشید که جنگل و دشتها زیر پاهای شما باشد و روبریتان را ابرها و کوههای سر به فک کشیده در بر گرفته باشند، به شما پیشنهاد میکنیم هتل باران سبز کلاردشت که در کیلومتر سه جاده عباس آباد و در ارتفاعات جنوبی طوئیدره واقع شده را مد نظر داشته باشید. دریاچه سقالکسار یکی از زیباترین دریاچه های استان گیلان است. اربهکله یا اربکله، یکی دیگر از روستاهای زیبای دالخانی است که در 10 کیلومتری شمال غرب دریاچه سد میجران قرار دارد. این تالاب که در گذر زمان به دلیل رسوب گذاری و پایین رفتن آب دریا تشکیل شده است، یکی از زیباترین و محبوب ترین جاذبه های گیلان محسوب می شود. سد لفور بهمنظور تأمین آب شرب اهالی منطقه و آب زمینهای کشاورزی مناطقی همچون بابلسر، قائمشهر، بابل و جویبار بنا شده است.

این منطقه، که در آن طرح سالمسازی دریا اجرا شده، برای شنا بسیار مناسب است و بههمین منظور در این بخش دو طرح شنای مخصوص آقایان و خانمها با ۴۰ چتر (سایبان) بنا شده است. لفور بهشت 40 میلیون ساله مازندران که در چند قدمی پایتخت نشینان است و یکی از بهترین انتخاب ها برای تعطیلات آخر هفته می باشد. از جمله 14 چشمه که همه زیبا و بکر هستند. وقتی در اقامتگاه های سد لفور می مانید، دیگر نباید نگران هیچ چیزی باشید؛ فقط باید به بیرون بروید در اطراف دریاچه ی بسیار زیبای این سد بگردید و عکس هایی بسیار زیبا و ماندگار تهیه کنید. این آبشار محل بازدید و تفریحگاه معروفی است پس نگران خوراکی و نوشیدنی نباشید. علاوه بر آن در دیلمان که از جاهای دیدنی استان گیلان است، جاذبههای دیگری مانند آرامگاه بابا ولی، قلعه گرماور، آبشار لونک، دشت شقایق و… اگر میخواهید که به این منطقه بروید، بعد از آنکه به شیرگاه رسیدید، وارد جاده گنج افروز بهسمت بابل شوید. پیش از سفر حتماً از امکان ورود به منطقه مطمئن شوید و بعد از تماس با اداره محیط زیست وارد منطقه شوید.- مازیچال امکانات اقامتی ندارد و به ندرت مکانی برای اجاره کردن گیر میآید٬ در صورتی که قصد چادر خوابی در ارتفاعات را دارید، حتماً لباس گرم و کیسه خواب همراهتان باشد.- پیش از برنامه ریزی برای این سفر، از طریق سایتهای اینترنتی و اطلاعات هواشناسی استان از وضعیت آب و هوایی منطقه اطلاعات کاملی کسب کنید.- در روستا مغازه و فروشگاهی وجود ندارد حتیالامکان مایحتاج خود را از کلاردشت تهیه فرمایید.- حدوداً ۱۰ کیلومتر از مسیر به سمت بالاترین ارتفاعات مازیچال خاکی و کوهستانی میباشد که ترجیحاً بهتر است با ماشینهای روستایی، جیپ و نیسان طی شود.(اگر از خودرو سواری استفاده میکنید، ممکن است بعد از بازگشت مجبور شوید جلوبندی خودرو را عوض کنید).- تلفن همراه تنها در برخی نقاط مازیچال آنتن دارد؛ بنابراین بهتر است برای اطلاع رسانی به دوستان و نزدیکان چندان به آن اعتماد نکنید.- به دلیل آنکه پیدا کردن هیزم خشک در این منطقه دشوار است، بهتر است برای روشن کردن آتش از کلاردشت هیزم تهیه کنید.- هرگز درختان کوچک را برای روشن کردن آتش قطع نکنید و در صورت روشن کردن آتش حتما نکات ایمنی را رعایت کنید.- در منطقه ییلاقی به سگهای گلهداران نزدیک نشوید، به خصوص اگر چوپان نزدیک گله نباشد.- در زمان حضور در میان ییلاقنشینان به فرهنگ و اعتقادات بومی این ساکنان احترام بگذارید.- در صورت سنگین بودن مه بدون وجود راهنمای محلی اقدام به کوهنوردی یا طبیعت گردی نکنید.

برای آنکه به این جنگل بروید ابتدا خود را به جاده فیروزکوه برستانید و بعد از عبور از پل ورسک و پل سفید، به جاده شیرگاه رفته تا به جنگل برسید. جنگل لفور یکی از مناطق بهشتی و ارزنده در سوادکوه است و از جاهای دیدنی مازندران محسوب میشود. رستوران دامان با دکوراسیون منحصربهفرد و سازهها، کلبهها و آلاچیقهای چوبی یکی از محبوبترین و معروفترین رستورانهای این جاده است که در آن با غذاهای محلی مثل ماهی کبابی و چای از مهمانها در فضای باز با منظرهای بینظیر پذیرایی میشود. مسافران و گردشگران می توانند در هر فصل و ساعتی به صورت کاملا رایگان از این آبشار بازدید به عمل آورند اما به دلیل خنک بودن این منطقه بهتر است در فصل بهار و تابستان به آن جا بروید. بقیه مسیر تا آبشار با یک پیادهروی سبک طی میشود. با توجه به شیبدار بودن مسیر جنگلی، اگر با ماشین شخصی به سفر رفتهاید، از سالم بودن ماشین مطمئن شوید. این نوع جنگلها سرزمینی از گیاهان پهنبرگاند. تعداد خانواده های عشایر در این دشت حدود 550 خانواده می باشد. اگر در بابلسر اقامت دارید، تنها ۷۵ کیلومتر با جنگل مورد نظر فاصله دارید و از مسیر بابلسر به بابل و جاده گنج افروز به سمت لفور حرکت کنید. بهتر است که مدنظر داشته باشید، کمک گرفتن از راهنماهای محلی و رعایت نکات امنیتی باعث می شود که سفر شما به این منطقه و بازدید از آن کمی ایمن تر باشد. اگر قصد سفر و بازدید از دشت دریاسر تنکابن را دارید، بهتر است بدانید که این منطقه در فصل های مختلف سال دارای زیبایی های خاص خود بوده و می توان در هر فصلی که به آن سفر می کنید از زیبایی های موجود در آن لذت ببرید.

پس بازدید از مسجد اکبریه را در برنامهی سفرتان قرار دهید. قابل ذکر است آب زلال و همیشه سرد سفید آب رحیم آباد که جهت آب آشامیدنی بخش های مرکزی و دیگر بخشهای شهرستان رودسر استفاده می شود از قله های سماموس سرچشمه می گیرد. با بهرهبرداري از اين سد آب 54 هزار هكتار از 220 روستاي شهرهاي بابل، بابلسر، قائمشهر و جويبار تامين ميشود. جنگلهای سرسبز و زیبا با درختان مختلف که در هر فصلی زیبایی خاصی دارند از جاذبههای گردشگری این مکان هستند. در اطراف کلاردشت جاذبههای دیدنی زیبایی وجود دارند که از میان آنها میتوان به دریاچه ولشت، جنگلهای عباسآباد، دریاچه هفت خوان، آبشار آکاپل و ییلاق مازیچال اشاره کرد. این جنگل پوشیده از درختان بلند و تنومند است به طوری که در زمان آفتابی بودن هوا قسمت هایی از جنگل تاریک و بدون نور می باشد. آبشار شیر آباد در استان گلستان در شهر علی آباد کتول واقع شده که شما برای رسیدن به این آبشار باید از شهر علی آباد به سمت روستای شیرآباد حرکت کنید . آنجا بود که تصمیم میگیرند چیزی بسازند که دیگر هیچ تکهای از بهشتهای روی زمین گم نشود و این همانجایی ست که پینورست وارد قصه میشود. همزاد چشمه گل رامیان را واکولا در قاره آمریکا میدانند، یعنی شما اگر در سراسر کره زمین جستجو کنید، تنها واکولا را میبینید که شبیه رامیان است.

عکس سد لفور، چه در مورد زیبایی های این سد می گوید؟ این قلعه کهن در شهر کتالم رامسر واقع شده، از لحاظ مکان ساخت در خارج از شهر و در میان کوه ها ساخته شده و همین موضوع نشان دهنده آن می باشد که این قلعه کارکرد نظامی داشته و در راستای دفاع از شهر ایجاد شده است. در این مجموعه با رعایت نکات ایمنی میتوانید با دوستان و خانواده رقابت کنید و از این ورزش بانشاط لذت ببرید. ساعت کار: در حال حاضر این مجموعه تعطیل است. دیوچشمه هم یکی از چشمههای آب معدنی است که در نزدیکی روستای کندلوس قرار دارد و آب خنکی را در گرمای تابستان تقدیم رهگذران میکند. نشستن در ساحل دریاچه، تنفس در هوای پاک جنگلی و لذت از آرامش حرفه ماهیگیری از بهترین تجربههای سفر به سد لفور و جنگل سرسبز آن است. این منطقه در واقع یک پارک جنگلی است که دریاچه سد سنبل رود را در آغوش گرفته است. ماندن در اقامتگاههای عشایری دشت لار نیز تجربه بینظیری است که بد نیست آن را امتحان کنید. امکانات تفریحی متعدد، طبیعت زیبا، چشماندازهای جنگلی و اقامتگاههای مناسب باعث محبوبیت و شهرت این منطقه شدهاند. البته شمار این تفریحات بهقدری زیاد است که با یک روز گشتوگذار در آن تمام نمیشود، به خصوص در ایام تعطیلات که برای استفاده از هر یک از تفریحات با صف طویلی از گردشگران مواجه میشوید؛ بنابراین برای اینکه لذت سفر خود را دوچندان کنید و با خیالی آسوده به نمک آبرود سفر کنید، بهتر است قبل از حرکت، به سایت گردشگری اتاقک مراجعه کرده و یکی از اقامتگاههای آن را از قسمت اجاره ویلا مطابق با بودجه و شرایط خود، به صورت آنلاین رزرو کنید تا بدون نگرانی بابت محل اقامت خود، سفری دلپذیر داشته باشید. آدرس: استان مازندران، ۱۲ کیلومتری غرب چالوس، موقعیت جغرافیایی آن در قسمت پایینی شهرک است و برای دسترسی به این محل نیاز به استفاده از تله کابین نیست.

این قسمت از بخشهای پاراگلایدر، چتر، کایت و بالگرد تشکیل شده است و شما به نسبت علاقهمندیتان میتوانید به کمک کادر مجرب و حرفهای پرواز در این مجموعه، از هرکدام از قسمتها استفاده کنید و لذت ببرید. پینت بال نمک آبرود در جنگلهای شمال انجام میشود و همین امر آن را نسبت به دیگر تفریحات، متمایز کرده است. به دلیل دور بودن از دریای خزر نمک آبرود رطوبت کمتری نسبت به بقیه منطقههای این استان دارد و بیشتر مساحت آن را درختان جنگلی تشکیل دادهاند، البته بهترین زمان سفر به این دهکده توریستی فصل بهار است تا از زیبایی طبیعت و هوای معتدل آن بهرهمند شوید. لوه آبشاری 75 متری است که از مجموع چندین صخره و به صورت طبقه طبقه تشکیل شده است. پارک جنگلی نمک آبرود یکی از زیباترین جاهای دیدنی نمک آبرود است و همچنین جزو زیباترین پارکهای جنگلی ایران نیز شناخته میشود. سد لفور که از جاهای دیدنی استان مازندران است، در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی بابل قرار دارد و آن را با نامهای «سد البرز» و «سد پاشاکلا» نیز میشناسند. درختان خوشقدوقامت و گیاهان جنگلی، رنگ سبز خود را در کنار آبی دریاچه بهخوبی جلوه میدهند و تصویری رؤیایی از طبیعت جنگلی شمال ایران پدید میآورند. این دریاچه از احداث سد لفور ایجاد شده است و یکی از زیباترین دریاچه های ایران محسوب میشود. جنگل زیبای اطراف جاده توسکستان بخشی از پارک هیرکانی شهرستان گرگان بوده و به تازگی به یکی از پارک های ملی کشور در شمال ایران مبدل شده است. شاید کلام شما مبنی بر مصنوعی بودن این دریاچه درست باشد، اما اگر برای اجاره ویلای استخردار اقدام کرده و از این دریاچه دیدن کنید، به کلی فراموش خواهید کرد که این دریاچه در اثر احداث سد ایجاد شده است. خط یک با ۴۲ كابین ۴ نفره، مسیری ۲۱۰۰ متری تا قله مدوبن را در كمتر از 15 دقیقه طی میکند.

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود، در بخش شمالی نمک آبرود واقع شده و مکان مناسبی برای استراحت و استفاده از امکانات رفاهی منطقه مانند سوییتهای کوچک، مرداب ماهیگیری، شاتل و چتر پاراسل، هاور کرافت، پیست موتور و ماشین ATV، پیست دوچرخهسواری، رستوران، آلاچیق، فروشگاه صنایع دستی، شهربازی، جتاسکی، ورزشهای آبی و پیست اسبسواری است. سورتمه یکی مهمترین جاذبههای گردشگری نمک آبرود است که لذت و هیجانی وصفناپذیر را برای شما به ارمغان میآورد. یکی از جنگل های کلاردشت، جنگل مجل است. آیا بهترین راه استفاده از امکانات رفاهی سد لفور، ماندن در اقامتگاه سد لفور است؟ جالب است بدانید، مدت زمانی که برای استفاده شرکتکنندگان در نظر گرفته شده است، ۶ دقیقه است؛ زیرا این ورزش کالری بسیار زیادی میسوزاند و بیشتر از این مدت، منجر به خستگی افراد خواهد شد. استان مازندران پیش از اسلام تپورستان (به پهلوی: ) نامیده میشد که برگرفته از نام قوم تپوری (به یونانی: Τάπυροι) میباشد که پس از اسلام قوم طبری نام گرفتند و سرزمینشان طبرستان نامیده شد. دریاسر توسط چهار کوه از اطراف احاطه شده است. دشت دریاسر تنکابن یا بهشت اردیبهشت ایران! در محدوده جنگل لفور (دیدن جنگل های سوادکوه) ۲ امام زاده وجود دارد که برای اسکان میتوان در اطراف امام زاده و یا در اتاق هایی که موجود هست مستقر شد. سد لفور یا همان سد البرز در دهستان لفور، شهرستان سوادکوه و استان مازندران واقع شده است. در این جنگل انواع گونههای جانوری مانند خرس قهوهای، گراز، روباه و گونههای پرندگان مانند عقاب، اردک و … این آبشار یکی از مهمترین تفرجگاههای استان محسوب میشود و از تنوع گونههای گیاهی و چشمههای فراوان برخوردار است. طبیعی است که اتفاقاتی از این دست و نبود برخورد قاطع با عوامل آن میتواند تأثیر منفی زیادی روی شهرت گردشگری مناطق داشته باشد.




تاریخ ارسال پست: جمعه 14 مهر 1402 ساعت: 19:31
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: